vrijdag 9 december 2011

Schoolversieringen Sinterklaas

Ik moet me bijna opnieuw voorstellen want na de zomervakantie heb ik niet veel meer met mijn blog gedaan. Ik kan allerlei smoesjes verzinnen waarom ik niets meer geschreven heb maar de waarheid is eigenlijk heel simpel: niet meer aan gedacht!

Maar ik heb absoluut niet stil gezeten want naast mijn opdrachten voor Silfenn's doe ik ook veel voor de basisschool waar de meiden opzitten. Ik behoor namelijk tot het versierteam van school. Erg leuk maar het is wel een "bijbaantje" want er gaat stiekem heel veel tijd inzitten. Ideeën bedenken, overleggen wat uitvoerbaar is en eigenlijk altijd daarna goedkopere alternatieve bedenken. Vervolgens materialen verzamelen en uiteindelijk veel zelf maken.  Nu hebben wij het met onze directeur erg getroffen want wij krijgen helemaal de vrije hand en worden wij door ouders en de conciërge van alle kanten bij gestaan.

Omdat het bijgebouw altijd een achtergesteld kindje was betreft de versieringen, hebben wij voor dit schooljaar het doel gesteld: het maken van mooie duurzame versieringen voor het bijgebouw.

Na een moeizame (versier)opstart na de zomervakantie kwamen we eindelijk op gang. De Herfstversieringen begonnen al ergens op te lijken maar met de Sinterklaasversieringen waren we pas echt goed op dreef. Ik had in september mijn vader al lief aangekeken en vervolgens heeft hij het mooiste oudhollands nepkacheltje van Nederland gemaakt. Nu heeft school niet alleen een prachtige openhaard (die heeft mijn vader 2 jaar geleden al gemaakt!) in het hoofdgebouw maar ook een mooi keukentje in het bijgebouw.

schoolversieringen Heilig Hartschool

Omdat de Sint ook onze school  komt bezoeken, moest de school natuurlijk helemaal in Sinterklaas-sferen gebracht worden. Zie het resultaat: een lekkere zetel bij de openhaard, een pepernoten-taartje op de keukentafel, een kadootjeskrans aan de muur en een heuse Postkamer op school. Kan slechter, toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten