zondag 11 december 2011

Merry Christmas

Zo lang ik me kan herinneren is het bij ons een traditie dat elk kind elk jaar een nieuwe mooie kerstbal in de winkel mag uitzoeken. Dit ging en gaat nog steeds altijd gepaard met heel veel zoekwerk in heel veel verschillende winkels want de nieuwe aanwinst moet natuurlijk wel de bal van vorig jaar overtreffen. Het leuke van deze jarenlange traditie is dat je goed de snel veranderde kerstmode van de afgelopen 35 jaar kunt zien. Zo zijn er ouderwetse zilveren vogeltjes met witte pluimpjes gevolgd door de eerste rode ballen met goud glitter figuurtjes erop. Deze ballen koop je nu met 6 tegelijk in de goedkopere winkels maar voor toen was dat heel hip….zegt mijn moeder tenminste!!  Het nadeel van deze traditie is dat je een boom hebt staan die vol met ballen zit maar die totaal niet op elkaar afgestemd zijn. Dat is dan ook de rede dat ik, zodra ik het ouderlijk huis verliet, meteen de dozen met kerstballen in mijn hand gedrukt kreeg met de woorden: veel plezier ermee!!  Maar ik vond het altijd weer een feestje om de boom op te zetten want elke bal heeft toch wel een eigen verhaal.

Maar dit jaar ben ik er klaar mee. De kinderen hebben nog wel een kerstbal uitgezocht (beter gezegd een kerst-cupcake en een rode kerst-paddenstoel met rode stippen want dat is de trant voor dit jaar!) maar die liggen nog in de doos want dit jaar heb ik het helemaal anders gedaan. Geen echte boom in huis maar een zelfgemaakte planken boom. Het heeft even wat gezaag,  getimmer en kapotte handen gekost maar ik ben zeer tevreden over het resultaat.  Het is even wat anders, zie het resultaat!


houten kerstboom

1 opmerking:

  1. Echt een leuk idee! Ik wil het ook maken maar ik heb een vraagje. Het lijken horizontaal allemaal losse plankjes. Hoe maak je die aan elkaar? Groetjes Jasmin

    BeantwoordenVerwijderen